Strona Główna Wegetarianie Herbu Zielona Pietruszka - wegetariański portal informacyjno rozrywkowy :)
Portal dla wegetarian. Żyj zdrowo i spotkaj wegetariańskich przyjaciół.

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» Następny temat
Bądź wege, ocal planetę
Autor Wiadomość
3dmund 
Site Admin
Modrzew


Pomógł: 3 razy
Posty: 720
Skąd: Centrum galaktyki
Wysłany: Czw Gru 11, 2008 16:54   Bądź wege, ocal planetę

Cytat:
Badania przeprowadzone przez amerykańskiego naukowca wskazują, że im więcej produktów zwierzęcych w diecie, tym częstsze jest występowanie tzw. chorób Zachodu.
Tak zwane chińskie badania, przeprowadzone przez biochemika doktora T. Colina Campbella i jego zespół z Cornell University, na grupie 6,5 tysiąca osób z 65 rolniczych prowincji w Chinach, wykazały, że spożywanie mięsa jest trujące. Te największe tego rodzaju badania, jakie kiedykolwiek przeprowadzono, wykazały definitywnie, że im więcej produktów zwierzęcych, zwłaszcza tłuszczu i białka zwierzęcego, w diecie, tym większe prawdopodobieństwo występowania tzw. chorób Zachodu: wysokiego ciśnienia, chorób serca, cukrzycy, udaru mózgu, choroby Parkinsona, raka pęcherza, okrężnicy, prostaty, jajników, płuc, skóry i nerek, raka piersi i wielu innych.




Truje środowisko

Na tym nie koniec. W raporcie wydanym przez Organizację Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa z listopada 2006 r., stwierdza się, że przemysł mięsny jest przyczyną numer jeden globalnego ocieplenia, zanieczyszczenia powietrza, braku wody, dewastacji ziemi, wycinki lasów, martwych stref w oceanie. Zdaniem ekspertów FAO, zwierzęta hodowlane odpowiedzialne są za emisję aż 18 proc. gazów cieplarnianych. To więcej niż globalny transport. Przeciętnie samochód wytwarza 3 kg dwutlenku węgla dziennie, podczas gdy wycinka lasów deszczowych pod produkcję wołowiny na 1 hamburgera jest przyczyną powstania 75 kg tego gazu. Aż 80 proc. globalnego ocieplenia zostanie powstrzymane, jeśli zaprzestaniemy jedzenia mięsa.




... i na zdrowie

„Chińskie badania“ dr Colina T. Campbella potwierdziły, że diety oparte na roślinach bardzo skutecznie chronią przed wieloma chorobami.
Obniżają ciśnienie krwi, redukują poziom cholesterolu, cukrzycę typu 2, zapobiegają udarom mózgu, odwracają arteriosklerozę, obniżają ryzyko chorób serca o 50 proc., obniżają ryzyko operacji serca o 80 proc., zapobiegają wielu formom raka, zwiększają odporność, wydłużają życie nawet o 15 lat. - Jesteśmy gatunkiem wegetariańskim i powinniśmy jadać zróżnicowaną żywność roślinną i minimalizować spożycie żywności pochodzenia zwierzęcego - stwierdził dr Colin T. Campbell w rozmowie z „New York Times“.
_________________
Wielu ludzi uważa, że tym, którzy stają się wegetarianami, czegoś w życiu brakuje. Tym brakującym "czymś" jest zabijanie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group